Från tidig morgon till sen kväll

Igår var jag på tårna hela dagen och trodde jag skulle kunna sova lite längre idag. Bah! Här vaknar man fyra-fem gånger under natten/morgonen och när klockan var runt åtta så gav jag upp mina sömnförsök. Känns som man är "jetlaggad" trots jag bara varit i Åstorp och i Helsingborg. Knepigt värre? Får kanske se till att komma utanför "50-skyltarna" oftare...

Jag hann inte med hela städplanen igår innan min syster kom, men nu har hon ju varit här så nu kan jag återgå till att kasta mina kläder på golvet, låta diskmaskinen vara den bank med ren disk som den ska vara och bygga ner den smutsiga i min lilla diskho och låta Wilmas märgben pryda golven tillsammans med hennes andra leksaker. Idag är det söndag och då ska man vila enligt kyrkan. Som djupt troende lyder jag en massa pedofiler i lustiga hattar och andra som tar en bok full av barbariska historier som sann. Tjenare!

Jag var och kollade på Änglar och Demoner inne på Filmstaden och den var rätt ok. Inte i närheten av boken (Dan Browns bästa f.ö), men klart sevärd. Ewan McGregor har tagit några steg framåt sedan Trainspotting (så jäkla grym) och gör en imponerande insats som påvpojke. Hanks är bra och Skarsgård är Skarsgård så nog tycker jag att ni ska gå och titta på den.

Den bästa repliken måste ändå min systers kompis ha. Hon är alltid förvirrat glad och brutalt ärlig (min systers ord) så trots att hon inte träffat vår far innan så gav hon honom en "skrapa" direkt när vi kom ut:
- Du verkade tycka filmen vara riktigt bra. Man hörde ju bara dig ett tag där inne!
Sedan var det bara tack och hej! Inget otrevligt eller oförskämt utan bara glatt ärligt.

Väl hemma i ankdammen så hade ju Wilma varit hemma ensam flera timmar och det var dags för mat för henne. Dock gillade hon inte vad som serverades (två sorters torrfoder och en sorts blötfoder) och mitt samvete klarar inte sånt. Började rota bland självgående ostar, krypande korvar och andra livsmedel som har en bäst-före-datum som matchar begravningen av Gustav Wasa och hittade inte något som lockade. Fick därför sätta mig i bilen och köra till McDonalds i L-a och köpa fyra cheeseburgare till henne...

Nu sitter jag och funderar på om det blir Mölledammarna eller inte? Vi var där igår så Wilma kunde rasta sig samt bada lite. Jag tar ett tag till och funderar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0