Catfight med blodvite

När jag under kvällen igår tog min cykel och hund för en liten runda så höll det på att gå riktigt illa. I och med att man är som en Tour-cyklist så gör man rycket i backarna och med stjärnor för ögonen, pulsen på 300 och yrslen plingandes som en ringklocka så såg jag inte den stora blandrashanen komma springandes mot oss. Nu hann Wilma upptäcka detta så hon gjorde ett par snabba ryck, vänster-höger, och detta väckte upp mig så jag fick släppa taget om kopplet. Nu var det ju Noa som kom och det är en hund som jag "känner" så det var ingen större fara. De fick leka lite som de brukar få men ibland är leken så hård att Wilma blir riktigt arg och rädd så jag skulle precis koppla henne igen när hon fick syn på den stora kattmamman...Ojojoj!


Bildtext: Hon önskar pinnen var en katt!

Wilma gjorde givetvis en tvärvändning och for bort mot katten. Under några sekunder så låg Wilma över katten, som inte var rädd eller flyttade sig, och det slutade med att Wilma blev ordentligt klöst på och i nosen. Blodet rann och jag blev givetvis rädd, förtvivlad och nästan helt förstörd. Jag trodde ju att det var katten som blödde och det hade ju varit lite trist om sex små kattungar skulle bli utan mamma. I alla fall så blev Wilma infångad och katten insläppt i huset och vi stod utanför dörren när jag fick snilleblixten att Wilma skulle få titta på en kattunge. Killen gick in och hämtade en fyraveckors "sötboll" och Wilma stelnade först till och när han skulle låta henne lukta på den så HÖGG hon mot den stackars katten. Som tur var så träffade hon inte så mycket, men det var mm ifrån att huvudet på den lilla katten for av.
- Det gör inte så mycket om det händer för vi har fler där inne så det finns resurser att tugga på, sa killen (på skämt?) som ägde katterna.

Jag fick hoppa upp på cykeln igen och bege mig hem med min blodiga och blodtörstande katthatare. Mina armar var täckta av Wilmablod och handfatet liknade det som var med i Die Hard när Bruce Willis hade glasskärvor i fötterna när jag hade tvättat mig.

Så: Nu får jag försöka överge tanken på att skaffa en katt för jag är inte så säker på att jag hade klarat komma hem och se eländet. Ja ni vet: En harklande hund som försöker bli av med "kattato" från halsen...

Ärligt talat så hade de fått söva mig om kattungen hade blivit skadad eller dödad. Jag kör omvägar om det ligger påkörda djur på vägen och det spelar ingen roll om det är igelkottar, fåglar, minkar, harar eller katter för jag klarar inte sånt. Jag tycker nästan det är sorgligt att spruta radar på getingar...


Kommentarer
Postat av: Broström

Skönt att höra att det finns folk som är lika blödiga som mig..haha

2009-05-31 @ 19:39:26
URL: http://www.boltis.se
Postat av: Jeppsson!!!

Jag är nog värre (blödigare) än dig! haha

2009-06-02 @ 22:49:56
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0