Mona Sahlin är rökt

Trots min migrän tog jag mig upp och ur sängen för att rösta idag och när jag nu ser resultatet är jag ganska nöjd. Dock är jag väldigt förvånad över Mona Sahlins uttalande om hur hon såg Moderaternas misslyckande som framgång. Sen borde hon inte försöka ta äran åt sig över Miljöpartiets framgångar och blanda in "rödgrönt" samarbete heller. Det enda hon hade rätt i är att det var en framgång att SD inte kom över spärren. Sverige ska inte låta rasister få chansen till att vara med att styra och vi kan ju vara stolta över att vi här uppe inte har med Hitlerinspirerade partier nere i Bryssel.

Piratpartiet då? Jag har så fruktansvärt svårt för partier som är så nischade som Piratpartiet. Dock har de mina sympatier i intigritetsfrågan så jag kan inte känna avsky mot dem. Det är ju så att där de stora partierna misslyckas så kan små plocka stora poäng. Detta gäller ju äver SD som tagit stora skaror från t ex Socialdemokraterna pga partiets feghet och rädsla att lyfta fram flyktingfrågorna. Socialdemokraterna behöver inte bli rasistiska bara för de tar upp ämnet och många av deras väljare vänder dem ryggen pga av just denna flathet. Samma sak är det med Piratpartiet och deras anhängare. De är trötta på att politikerna inte hänger med i utvecklingen och därför vill begränsa vår yttrandefrihet genom ett "BigBrother-filter" typ FRA.

Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att min röst lades på ett vinnande parti...


Bildtext: Vinnare idag!

Till sist: Partierna skulle fan skämmas då de inte ens kunde stå vid vallokalen idag. Är det konstigt att invånarna i Bjuvs kommun skiter i att gå till vallokalerna när ni också stannar hemma? Idioter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0