Då hade jag skjutit mig själv...

Igår var jag ute på en shoppingtur och dollarna bara rann mellan mina fingrar. Eller: Nåja... Jag var i alla fall ute på Väla först och köpte födelsepresent till min syster och det var inte lika jävligt som jag fasade för. Väskan, en Golla, verkade falla "apan" i smaken och det var tur att tjejen inne på Accent var ärlig och INTE lät mig ta Converseväskan.
- Eh...Det är en necessär och ingen datorväska (vissa kallar det för dataväska - vad heter det?).
Oups. Min borttappade "utevana" blottades men hon räddade mitt ansikte (?).
- Det HADE gått bra att stoppa en laptop i den och det finns en datorväska i denna Converseserie.
Yes! Jag har koll...*hrm*

Sen var det Jula (att: Mr C) och jag köpte gräsfrö, gödning med "inbyggd" ogräsbekämpning, växtdödande medel och en vattenkanna. Givetvis var det den snygga tjejen i kassan och hon frågade vad det nu var för djur jag skulle döda.
- Fåglarna! Jag matar dem med gräsfrö och skjuter dem med luftgevär.
Vid detta laget har hon förstått att allt hopp är ute för mig så hon bara slår in priserna.

Nästa stopp var City Gross och jag fick tag i världens största kundvagn kändes det som. Dels var den stor som en container och när jag hade släpat den 20 meter så insåg jag att två av hjulen inte var i särskilt bra skick. Efter depåstopp och ny vagn flög jag fram mellan hyllorna och handlade på mig diverse bra och ha och mat. Det var då jag stelnade till och sen undrade om inte det var läge att ringa "kliniken". Ur högtalarna ljöd:
- Ett kundmeddelande. Kjell Olsson (?) din fru är av med dig. Gå mot kassorna och ser du inte din fru så kontakta någon anställd.

Detta meddelande upprepades säker tre-fyra gånger och när jag skulle betala hade Kjell fortfarande inte kommit till rätta. Jag sa till kassörskan att om det hade hänt mig, ja om min fru/sambo/tjej hade gjort så, ja då hade det blivit hustrumisshandel och sen hade jag skjutit mig själv. Hon skrattade och höll med mig. Jag är helt emot familjevåld och våld i stort, men det finns undantagsfall och detta är ett sådant. Herregud! Om nån ungjävel, som för det mesta är som apor i affärer, irrar sig bort eller "fastnar" vid leksakerna så kan jag förstå detta, men vuxna människor på CITY GROSS??? Nej: Dåär det mattebankaren först och sen en Gyttorp.

Detta bevisar bara tesen om att vissa förhållanden är rent mekaniska. Kvinnor som är extremt fula tar gärna en beskedlig gubbe som är helt handikappad i vardagen. Sen går det 40-50 år i samma hjulspår med att hon sköter hemmet och delegerar enklare sysslor till honom. Kläder varken kan eller får han befatta sig med för när han ska beställa arbetskläder på sin arbetsplats så får han ringa hem till kärringen "för sånt kan inte han"...

Innan jag körde hem fick "Tettan" passa min gigantiska kundvagn när jag gick för att köpa lite hundgodis åt Wilma. Hon passade på att lura på mig några "bars" och gav mig "kanonpriser".
Ett för tjugo - två för femtio!
Jag nappade direkt. Jag är en sucker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0