Roadtrip och skogsstopp

Innan när jag talade om att jag inte var född bakom en trappa (eller vad det nu ska vara) när det gäller byggande så kan jag inte säga likadant om det här med bilar. Av ren tur kollade jag oljan i motorn på bilen när jag var på macken (bra mening det där) och det var lika tomt i som i ett kvinnohuvud, ja eller i mitt när det gäller bilar som sagt. Det blev till att hysta in lite smörja och det var som sagt jäkligt torrt på stickan. Jaja... Man kan (ska) inte ha koll på allt...


Bildtext: Det är ingen tillfällighet att det går åt helvete med mina bilar...

Färden gick mot Bauhaus och det känns som man blivit våldtäktsrånad när man går ut därifrån. Lite latex och lite lister och man får överväga att sälja en njure eller kanske rent av levern för att få det att gå ihop tills den 25:e. Satan i gatan vad de kan konsten att ta betalt de små rackarna. Tror jag får fälla en gran nästa gång jag är i skogen och täta med kåda för fler besök på Bauhaus blir det inte förrän jag vunnit på Lotto eller något.


Bildtext: Jag vände på kvittot för att skona er...

Eftersom jag nästan alltid har Wilma med när jag är ute och fräser på vägarna så får jag så dåligt samvete om jag inte stannar och går med henne när jag kör förbi en skog. Det blev till att stanna nere i Ekeby Skog och kasta lite kottar och pinnar tills hon höll på att dö av andnöd. Jag hann också med att se en svettig snigel som var det värsta jag visste som liten. Jag var verkligen livrädd för dem och fick spasmiska ryckningar i hela kroppen blott av att se dem på avstånd. Jag tog omvägar bara för att slippa dem, men det slutade alltid med att jag sprang på en större och mycket äckligare. Nu är man rätt härdad efter några miljoner mördarsnigelmord (den ni!) och skulle nästan kunna klappa dem på ryggen och sparka dem i röven. 


Bildtext: Äckliga så det skriker om dem...


Bildtext: Hon kan dräggla hur mycket som helst för hon är ju alltid söt!

Nu är Wilma rätt nöjd där hon ligger i bilen och håller stenkoll så vi inte får in skadedjur som igelkottar och katter på tomten. Jag går ut och SERVERAR henne kallt vatten och ibland får jag stänka in vatten i munnen på henne för att hon ska dricka... Så tufft har hon det.



Nu ska jag ställa mig vid spisen och göra stekt fläskfilé i en orientalisk sås och äta det med ris och sallad. Ja det är rätt ok faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0