En eftermiddag i skog och mark

Tröttheten i kropp och knopp var så påträngande att jag egentligen bara ville rulla in mig i en filt och leka vårrulle för resten av dagen, men när jag såg hur trist Wilma verkade ha så tog jag mig i kragen och körde till skogen. Jag tycker att jag har blivit mycket bättre på mycket under veckan som har gått och just det att bryta ett invant mönster är rätt skönt - efteråt. Nu ska jag ju inte kasta skit på mig själv för jag aktiverar nog min hund mer än många andra och hon är ju alltid med när jag ska någonstans, men nu blir det ju TVÅ längre rundor för både mig och Wilma idag.


Bildtext: Wilma kan det här med att "göra sig en toalett"...

Jag vet inte hur långt jag har traskat, men från "foten av Jägarebacken" och hela den långa rundan i Mölledammarna och tillbaka är i alla fall så det känns i mina vader och knän. När jag gick hos dietisten i Bjuv så sa hon att det var viktigt att man motionerade till och så att man blev svettig och det har jag klarat med bravur - idag...


Bildtext: Nej! Jag har inte gått den torr...

Nu ska jag ta mig ut i trädgården och klippa min gräsmatta och kanske kanske kanske ge mig på en liten bit av min överdimensionerade häck. Ja den mellan mig och grannarna alltså...


Bildtext: Nästan så jag kan bli naturfotograf, ja om jag själv får säga det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0