Byggshopping och lunch

Idag har jag åter varit på byggshopping och handlat spackelset, penslar, nytt latex, färg och lite annat man behöver när man är i byggtagen. Sen var jag ganska smart när jag var inne på ByggMax för jag gick och botaniserade lite bland foder, socklar, kvartslister och skivor och nu sitter jag och kalkylerar på vad det ska kosta och hur mycket material det kommer att gå åt. Jag är byggherre, bas, byggare och kund i samma person och med ett finare ord för att jag är helt lost så har det uppkommit konflikter mellan de olika leden. Kan jag bara få de få cellerna sams så ska det nog bli bra det här - nångång...


Bildtext: Ett kvitto man inte behöver vända på...Byggmax är mina (min plånboks) vänner!

Är man hantverkare och ute på uppdrag vid middagstid ska man givetvis ta en "dagens" och tillsammans med två trevliga personer och en annan så hedrade vi "Evas" med ett besök. Denna händelse har satt djupa spår i mig för jag tror mig nu veta hur ett svart hål i rymden ser ut och fungerar. Alla fyra fick/tog lika mycket mat, men han som inte är lika trevlig som de andra två var klar innan jag hann börja. Detta är helt sant! Jag såg honom varken tugga eller svälja utan allt var bara borta: Tjoff! Han äter inte mat denna typ utan han förintar den!

Nu är jag i startgroparna för att färdigställa min trappa och det kommer att innebära att jag får sova på golvet här nere i natt. Bara hoppas att jag inte börjar nerifrån för då lär det bli klabb... Jag är som sagt en mästare på att måla in mig i ett hörn...

Kommentarer
Postat av: Conny

Är du händig????????????

2009-07-15 @ 21:09:47
Postat av: Jeppsson!!!

Var Michael Jackson gjord av plast? Skiter apor på zoo?

2009-07-15 @ 22:38:35
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0