"- Tycker du min mamma har stora bröst? Fan vad du glor på dem!"

Jag kan inte skriva ut några namn i detta inlägg för då kanske man blir dödad eller kanske något ännu värre. I alla fall så har en tjej som är en 17-18 år träffat en kille och som är hemma hos tjejen för första gången. Man vet ju själv hur "tuff" man är då och hur obekvämt allt är så denna killen får sig en rejäl inskolning direkt. OCH: Detta är sant på riktigt...

När de sitter vid köksbordet så går mamman i huset runt och donar med något och då utbrister tjejen högt:
- Amen! Tycker du att mamma har så stora och fina bröst! Som du glor på dem!
Nu vet jag ju inte riktigt vad som rör sig i huvudet på killen, men jag kan nog säga att om det hade varit jag så hade jag nog velat dö. Jag har frågat tjejen i efterhand varför hon gjorde så och hennes svar är lika ärligt som snabbt:
- Man måste sätta dom på plats direkt!

Jag har själv råkat ut för något liknande, men inte lika bryskt, och det var när jag skulle träffa ett ex's föräldrar första gången. Först har tjejen sagt att hennes far alltid är sur och väldigt misstänksam och sen spädde hon på med att han aldrig någonsin varit trevlig mot någon av hennes pojkvänner. Så på väg dit för första gången ringer hennes mor på mobiltelefonen och de pratar lite om maten och allt möjligt innan exet frågar sin mor: "Hur är han idag?" Sen fortsätter hon med: "Va! Nej du får säga till honom mor att han sköter sig för annars vänder vi." Jag satt och skruvade på mig och när hon la på så suckade hon och sa:
- Bli nu inte rädd för far, men han är inte på något bra humör. Han är tosig att jag tar med dig för han trodde bara att det var jag som skulle komma, men mor håller på att "prata rätt honom" nu.
- Eh, ja, men, hur? pep jag fram och tjejen höll masken och blev förbannad i bilen och svor:
- Fan att han alltid ska vara sån! Jag blir så tosig på honom!
Jag sjönk ner djupare i sätet och var skitnervös.

Väl framme så kom hennes mor och mötte oss i dörren och sa typ "han sitter där inne och du vet själv...".
Sen bara "försvann" tjejen och hennes mor och jag stod som en idiot och ville egentligen bara springa hem. Dock tog jag mod till mig och fick smyga mig in i TV-rummet där hennes far satt och kollade på handboll. Jag sa hej och var helt svettig på ryggen. Jag fick ett hej tillbaka och det var STELT, sjukt STELT. Gubben sa inte så mycket och jag blev mer och mer rädd och obekväm. Till sist kom tjejen och hennes mor in i rummet och de var så otroligt "påiga" och sa till pappan:
- Prata nu med Björn och bete dig som folk yada-yada-yada...
Pappan tittade surt på dem och sa:
- Ni ska alltid hålla på!
Han var ju lika "stirr" som jag och det var tjejen och mamman som skrämt upp oss båda.

Men: Då var det inte mycket med mig. Usch! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0