Nära att explodera - på riktigt

Låg i soffan och kollade på American Gangster när hela huset började mullra, skaka och brumma och det första jag kom att tänka på var jordbävning. Wilma for upp och blev ordentligt orolig och innan jag kopplade vad det var så var jag också ganska skraj. Det visade sig vara pannan som kokade och det kan vara ganska allvarligt så jag öppnade alla kranar för fullt och lät varmvattnet flöda ut fritt. Hela huset ångfylldes och det var turkisk bastu (eller vad det heter?) @ Jeppssons. Sedan var det fort ut och då märkte jag hur vattnet forsade ut på taket och med snabba steg for jag ner i källaren och öppnade luckan på pannan som knakade, riste, gnällde och det hördes som när Titanic sjunker i James Camerons mastodontrulle.

Fy fan vad rädd jag blev! Wilma for också ut och henne fick jag koppla och sätta i bilen. Nu har det lugnat sig och får jag bara ner pulsen så kanske jag kommer att somna innan 08:00...


Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

Men fy tusan!Visste inte ens det kunde hända! :-O

2009-02-02 @ 05:33:27
Postat av: Anonym

Ge oss lite läsning Jeppsson ! du får inte lägga av att blogga !! Ryck upp dig !

2009-02-06 @ 22:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0