När folk leker Gud

Alla vet att jag har väldigt låg smärttröskel och då kan ni försöka sätta er in i min situation när jag kommit hem utan smärtstillande från en tandutdragning. Exakt! Jag har ont och blir ganska låg och lack. När jag ringer till tandläkaren så svarar nån amalgamblandare i receptionen att jag ska ta en panodil och en alvedon (det är samma sorts medicin) och hon är både korkad och grymt otrevlig, ja elak helt enkelt. Hennes överlägsna attityd gör att jag till sist tappar fattningen - igen - och ber att få tala med klinikchefen eller i alla fall någon tandläkare och då blir det först ännu svårare och sen lossnar det. Hon, receptionshitler, säger att en tandläkare ska ringa, men efter ett tag får hon själv ringa upp och berätta att det ligger ett recept till mig i receptionen. Med tanke på mitt humör så fick jag be min mor att hämta det, ja receptet alltså.

Nu sitter jag och är halvdåsig och halvt avsvimmad i soffan. Hoppas ni har en bra kväll...

Kommentarer
Postat av: Calle Törner

Hej! Hade du inte varit så kass efter din operation skulle vi åkt upp till Askebunkarna (stavningen?) och kollar på SGIF:s träning. Har hört rykten att Andersson redan har skadat ett par personer på de tre träningar som genomförts. Krya på dig så tar vi det en annan dag. / Calle T

2009-01-17 @ 10:23:29
Postat av: Jeppsson!!!

Siktar in oss på träningsmatcherna...haha

2009-01-17 @ 13:54:07
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Läkarsekreteraren

Nej, Panodil och Alvedon är inte samma. Inte samma aktiva substans. En kombination av de två preparaten funkar faktiskt. Tog det när jag hade öroninflammation. Fast det ska va 2 Panodil och 1 Ibumetin.

2009-01-17 @ 19:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0