Inlägg tillägnat Calle Törner - Furste av Fortuna FF

Det finns en kille/man/grabb/pojke som heter Calle Törner och han är en frekvent läsare av denna blogg. Hans inlägg föder mitt ego samt vilja att skriva så han förtjänar att få ett eget inlägg tillägnat sig. Detta inlägg handlar om när Patrik Engblom fortfarande bodde hemma hos Bosse och Ann-Marie och var ganska så stimmig, men inte var lika skicklig fotbollsspelare som han är idag, och han gjorde det alla grabbar i 12-13 årsåldern önskade: Han gjorde mål på landslagsmålvakten. Nedan följer sekvensen, som jag fortfarande har på näthinnan, och som jag då och då plockar fram ur min minnesbank och njuter av. Det var brutal fotbollsporr...

"Jag kan berätta att Pate faktiskt har gjort den största bedriften i Skromberga GIF's inomhushistoria: Han har nämnligen gjort mål på själva landslagskeepern, Andreas Isaksson, under Stena Metall Cup i Åstorp. Han tog sats från egen kortlinje med sin spända och valpiga hållning och sprang som en dovhjort innan han fällde ner hornen och hoppade in i en duell med sulorna före och lyckades i situationen efter få bollen på tån och passera (många och och svår mening) Isaksson. Bollen seglade i en konstig bana över och runt den chanslöse och smått chockade (att se Pate komma i full karriär med mord i blick och med en motorik som fått Björn Rosenströms "Lennart" att blekna, kan få alla att bli smått paranoida och chockerade) Andreas Isaksson som nog fram till dagen dag aldrig varit med om ett värre kämpamål.

Det tog ett bra tag, ja till matchen efter, innan vi fattat vad som hade hänt och då blev det ett jättejubel av rang. Jag kommer ihåg Kenneth "Schampoo" Janssons hjärtliga skratt, Challes för en sekunds borttrollade ADHD, lille-Robbans glädjeskutt, Zentios ögonvitor som sken starkare än solen, Ålle-Ålles framtvingade ödmjukhet, JP's kvävda aggression, Martin Andreassons, nej Martin är och var som han alltid varit och Månsson d.ä (den äldre) filosofiska svammel: Fan vilken syl "Saxen" (Pate gick under det namnet för sina trix på planen. När de andra kickade så glidtacklade han ribbstolar, målramar, plintar och omklädningsrumsbänkar...)!!!"

Du ser Törner: En gång i tiden var dessa killar unga, men dock inte oförstörda eftersom de hade mig som tränare på fritiden och som elevassistent på skoltid, och de hade drömmar om framgång. Dessa drömmar raserade/krossade jag direkt eftersom jag alltid haft samma attityd som Kjell Bergkvists rollfigur i "Den bästa sommaren"..."

Efterord: Calle Törner är en av dem i Fortuna FF som kan vara den stora skillnaden...

Kommentarer
Postat av: Calle Törner

Mycket trevligt att få ett inlägg tillägnat sig själv! Tack så mycket och jag hoppas på fler!



Kan mycket väl bli så att du och Conny får komma till Örbyvallen med Er studio...



ps Du hade rätt om Bobo ds

2009-01-13 @ 20:07:49
Postat av: Jeppsson!!!

Du vet att du kan lita på mig Calle T... :-)

2009-01-13 @ 22:13:25
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Andersson

Fursten Af Fortuna FF

2009-01-15 @ 07:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0