Skrombergas första match idag

Idag spelar Skromberga (nej: Ekeby är bara för tramsigt) sin första träningsmatch för året och den kommer att blåsas igång i Billesholm. Kommunen har inte samma förhoppningar på det "nya" Skromberga som styrelsen, spelarna, tränaren och jag (jo jag tror och hoppas man ska duscha sig igenom denna pisserie) så därför får Skromberga spela sina träningsmatcher där man har en spelduglig plan.

Jag är inte säker, men jag tror att det är Roar Hansens hembys stolthet: Stidsvig, som kommer att stå för motståndet och det ska väl inte vålla några större bekymmer för Skromberga tycker jag. Dock är jag lite misstänksam över Skrombergas tilltro på sitt material då man inte kunde ställa elva man på benen mot BESA förra veckan. Är det verkligen så att man inte har tillräckligt med folk eller tror inte tränaren på spelarna utanför den tilltänkta startelvan? Man gick ju ut från styrelsehåll och skröt om att man hade sextio (60) man i seior och juniortruppen och så får man lämna WO till en träningsmatch som inte gäller ett dugg... Knepigt!

Just nu sitter jag och väntar på att "köttätaren" ska vakna så vi kan bege oss till Billesholm för beskådning av matchen (eller slakten).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0