Fattig? Jag?

Många vill ge sken utåt att de är så välbärgade och minsann har pengar till allt och ännu mer. Vissa är tvärtom och vill inte att någon ska veta hur mycket det finns på konton, i skolådor under sängen eller i aktierna. Några kommer hemifrån med guldsked uppstucken i stjärten och har aldrig behövt tanka sin, eh förlåt: pappas bil, för egna pengar eller ha ont i magen för att det inte ska gå ihop denna månad. Just nu är jag fan tvärfattig och den lilla reserv jag haft är förbrukad så det är lagom roligt nu. Nej jag har inte blivit arbetslös eller rånad utan det har liksom hopat sig med räkningar och utgifter som jag inte räknat med. Sedan är min bil körd och jag håller på att titta efter ny. Ska jag satsa på en större modell så Wilma kan sitta bakom galler eller ska jag köpa en mindre och ha henne inne i bilen? Många tankar och många bekymmer...

Sedan har vi det här med alla abonnemang man drar på sig och det blir dyrt med att ha alla kanaler på tv'n, mobilabonnemang som man endast använder när "Kenny" och jag smsar om hur tjejerna i melodifestivalen ser ut och bredband etc... Kom på att jag inte behöver Canal+ då jag inte tittar på någon av de 25 kanaler som ingår i det paketet och "Säsongskortet" med hockeyn är snart över så då kan jag säga upp det också. Fan vad allt kostar!

Wilma kostar ju en hel del då hon har pretantioner om vad som ska serveras i hennes matskålar. Men detta är egentligen inte så stort problem för det är mest morsan som skämmer bort henne med lagad mat varje dag. Det är kokt högrev och färsk pasta eller mos som är det som hon gillar mest nu. Det jag ville få fram är att det är dyrt att ha ett stort hundhjärta då man köper den dyraste hundmaten, märgben, grisöron, grisknorrar, blandfärs som man kokar i buljong eller något annat som kan vara gott för Wilma.

Vad kostar jag själv då? Tja jag är aldrig ute och festar och det var länge sedan jag utökade min garderob så där finns inga utgifter. Bio? Nej. Semestrar? Nix. Spelproblem? Haha! Spelat för trettio spänn på matchen på kanske två år så där är inget att dra in. Mat? Ja kanske lite. Jag är fenomenal på att slänga mat och kanske borde jag lära mig att planera lite mer och bättre. Sedan har vi det här med snusen. Japp: Det är kanske dags att dra ner på den.

Trots att jag sitter här och gnäller så har jag inga betalningsanmärkningar eller skulder (jo till min syster) och jag har ju faktiskt frysen full av mat så jag överlever ju troligen fram till lön. Dock är det trist och pest när man känner hur låst man är när det är tomt i kassakistan. Vissa kör med att bli blixtsambo för att få två inkomster, men det ligger inte för mig direkt. Visst har man det mycket bättre ekonomiskt när man är två (?) men jag är som sagt inte den typen som inleder ett förhållande bara för att vara två om hyran. Man ser det allt för ofta hur folk knappt hinner träffas innan det är dags för ihopflyttning och det är många gånger i rent ekonomiskt syfte framför kärleken...

Nu ska jag försöka undvika panikångest för min tillfälliga finanskris genom att städa huset...


Kommentarer
Postat av: Läsare

Jeppsson.

Skaffa dig en dreambox. Boxen kostar 1500 spänn sen så har du alla jävla abbonemang du kan tänka dig inkl PPV sport ( Så du kan se Rögle )

Du får en månadskostnad på 100 pickadoller i månaden.



Ang. Snus - köp en sats på nätet var man smäller ihop sin engen snus. Kostar 520 pickadoller för 1 kg !

2009-02-08 @ 17:21:20
Postat av: Jeppsson!!!

Här var det en massa bra tips!



Tack

2009-02-08 @ 17:58:46
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gott att det börjar bli lite fart på bloggen igen!

2009-02-08 @ 19:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0