Olycka på gatan utanför mellan en häst och en buss

Låg och vilade och hör plötsligt ett jäkla liv utanför min tomt. En buss kör om en personbil som stannat bakom ett hästekipage precis vid ett farthinder och givetvis skenar hästen och börjar galoppera. Av rädsla sprakar hästen på bussen i den trånga passagen och slår upp ett sår på sitt högra bakben. Efter en stunds konversation mellan busschauffören och den rädda flickan på hästen så sticker busschauffören. Chauffören i personbilen stannar och hjälper till med hästen när flickan kollar hästens ben.


Bildtext: Flickan med den stackars hästen och killen i personbilen som stannade och hjälpte till.

Jag tar på mig kläder och plockar ett par äpple som jag tänker bjuda hästen på innan jag beger mig upp till olyckplatsen för att kolla hur det stod till med dem. Flickan är mest ledsen och förbannad över busschaufförens nonchalanta beteende och killen som gört bilen fattar inte vad busschauffören höll på med.
- Jag stannade innan farthindret så hästen skulle kunna komma en bit längre fram och inte skrämma den, men då gör bussen en omkörning av både mig och hästen, säger killen i bilen.


Bildtext: Olycksplatsen och alla inblandade...

Hästen verkar rätt ok men har slagit upp en gammal skada och haltar lite. Tror att mina äpplen gjorde susen! Nu har polisen också kommit till platsen och detta är platsen man ska vara på om man vill ha lite spänning i tillvaron...


Bildtext: Polisen!

Hoppas hästen repar sig som sagt och att man ser över trafiken på Södergatan. Just dessa farthinder ÄR skrämmande dåligt planerade och det kommer snart att smälla igen om man inte sväljer prestigen och gör om dessa. Sen hoppas jag att busschauffören får sitt också...

Kommentarer
Postat av: ...

Vad hade hästen på vägen bland bilar att göra???

2009-08-14 @ 17:46:54
Postat av: Moberg

Gå med i min grupp på FB om att lägga ner skånetrafiken

2009-08-15 @ 11:43:30
Postat av: The Dole

Japp, varför skall man rida bland bilar/hinder/gångstigar osv osv...........

2009-08-16 @ 01:07:26
Postat av: hästfantomen

vad gör en häst när den sprakas???????????????

2009-08-18 @ 21:35:09
Postat av: Aronsson

Och killen som gört bilen????

2009-08-18 @ 21:39:14
Postat av: Jeppsson!!!

Jag kan bara skylla min dåliga svenska på feber...

2009-08-20 @ 22:44:15
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0