I valet och kvalet...

En biltur på drygt fem minuter eller en halvtimme? Hrm...? Ja det är vad jag funderar över. Antingen kör jag till Mölledammarna och får själv lite motion eller till Saxtorp så Wilma får simma ordentligt. Jag måste erkänna att min syster hade rätt när hon berättade hur fint och bra det är i Saxtorp med de fina dammarna (konstgjorda sjöar är nog ett bättre ord) med fräscht vatten som människor badar i och det också är tillåtet för hundar att bada. I fredags var jag med Wilma där och det var väldigt nära att jag själv hoppat i. Hade t o m tagit på mig badvänliga shorts och lagt ett badlakan i ryggsäcken, men jag fegade ur...





Jag kan verkligen rekomendera detta ställe för både barnfamiljer och hundägare för där är är jättebra att bada, gå, grilla och bara "mysa" som så många gillar att skriva. Såg att vissa fiskade också, men jag tror nog att man ska ha fiskekort då. Lite pinsamt att bli tagen för att man inte orkat eller varit för snål för att lösa ett sånt...



Jag får fundera ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Stintan

Shhhhhh!!! Såna guldkorn ska man behålla för sig själv!! Visst e där fint

2009-08-09 @ 21:43:21
Postat av: Lotta

Var i Saxtorp är det? Det ser ju jättefint ut.

2009-08-10 @ 09:53:44
Postat av: Jeppsson!!!

Stintan: Nja...Jag vill inte vara så taskig! :-)



Lotta: Innan rondellen där man tar vänster till Malmö, på vänster sida. Står en stor skylt "Brukshundsklubb". Där är kanonfint!

2009-08-11 @ 19:36:45
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Kattis C

Stintan, jag håller med dig ;) shhh Björn.

Men vad jag vet så behövs inte fiskekort....men dock ej säker. Inte så stora firrar så det är lönt att fiska där ;) hehe. Inte så fint att bada heller, massa alger bara..... vissel vissel !!

Snart sommar och man har ju knappt 3 km dit :)

2009-12-14 @ 23:04:58
URL: http://www.dobermanns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0