I och med att man inte får mörda eller dräpa

Telefonförsäljare? Vilka tomtar! Visst finns det gånger man skulle vilja skicka dem till fångläger i Nordkorea, bekanta dem med lite giftig gas eller bara låta dem umgås med en snara om halsen, men tyvärr får man inte ens ta och döda dem alls. Personligen så brukar jag driva dem till vansinne och ställa dumma frågor eller ge dem påstående som är helt sjuka.

Den senaste tiden har jag frågat direkt: "- Ska du sälja något?". Efter lite slingrande så brukar de erkänna och då säger jag bara: NEJ! Tyvärr finns det lögnhalsar och en av dessa ringer för VIASAT. Trots att han lovade att inte sälja så försökte han efter ett tag. Jag spelade med i ca en halvtimme innan han var helt vansinnig och skrek på mig innan HAN la på luren. Idioten sa att de hade all fotboll och det har de inte då Canal+ har Premier League. Han skulle försöka få mig att byta till dem och lockade med Ligacupen och FA-cupen och när han trodde att han hade övertalat mig så sa jag att om jag kunde se Premier League på någon av deras kanaler så skulle jag byta. Denna lilla äckliga människa trodde att han var någon "supersäljare" och blev nog rätt lack när han kastat bort så mycket tid till ingen nytta på mig.

Jag har så fruktansvärt svårt att förstå varför man ska ringa hem till folk för att sälja. Vettiga människor VET när de behöver något och fixar det själv. I fortsättningen ska jag driva ännu mer med de som typ "slinker" igenom och försöka få någon att gråta eller be mig om ursäkt.

Jaja... Här kommer telefonnumret till NIX och lite andra skydd mot packet:

http://www.vemringde.se/ (sida med tips)

020-27 70 00 (NIX)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0