Ishockey-VM känns som ett "slutkört" tuggummi

Jag har gått ifrån "fotbollsidiot" till ganska hockeyintresserad och missade inte mycket av Rögles säsong. Nu när det är VM borde man rimligtvis vara taggat till tusen, men seriöst: Vem bryr sig om detta mer än de insnöade Viasatpatrioterna som gör allt för att lura "Svenne-Banan" att detta är på riktigt? Exakt! Ingen.

Omark är inte Foppa. Harju är inte ens en skugga av "Zäta". Loui Eriksson? Vem? Magnus Johansson vs "Lidas"? Haha! "Sudden", "Alfie", "The real Henke" och "Sedinarna"? Ok: Jag är faktiskt helt ute i geografin och cyklar för många av den generationen har nått sin topp och inte ens Kenny Jönssons närvaro gör att nostalgin kickar. Tre Kronor har säkert ett ok VM-lag, men VM är inte VM för det riktiga VM är OS eller Canada Cup.

Min lycka är att jag inte har TV6 och slipper låtsas att jag bryr mig. Hockey-VM är som ett urtuggat Hubba-Bubba eller en inskränkt gubbjävel med tvångstankar och "taskig tajming"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0