Ekebydomare dömde Skrombergas premiär

Skromberga vann sin första match med 4-0 borta mot Hjärnarp och jag var ruggigt nära i mitt tips att man skulle vinna med minst tre måls marginal (här hade jag rätt) och resultatet 5-2. Jag har kanske lite koll ändå? Det är alltid skönt att vinna första matchen och slippa kniven mot strupen direkt och istället för press känna självförtroende när omgång två står för dörren. Om resultatet är helt i sin ordning så är i alla fall inte domartillsättningen den samma: Matchen dömdes av en domare som bor i Ekeby och detta kan ju inte bara vara rätt, eller? Själv hade jag blivit vansinnig om jag spelat en match där motståndarna vinner och domaren är från samma ort. Nu tror jag inte att detta har haft någon större betydelse i detta fall, men inte ska en domare få döma laget från orten man kommer ifrån...

Jaja... Premiären avklarad och det skulle förvåna mig oerhört om Skromberga dödar denna serie ganska omgående. Laget är stabilt rakt igenom och som spelaren jag alltid träffar på nere på Matöppet säger:
- I år är det som ett självspelande piano. Inget lag i sexan eller sjuan är i närheten av samma klass som vi har i truppen. Skillnaden mot ifjol är stor och nu har vi spelare som kan och vill spela fotboll!

Nu har jag inte följt laget/klubben ordentligt, men jag läser bloggen och gästboken samt har lite kontakt med spelare och "annat löst folk" så man är väl lite uppdaterad i alla fall. Det har ju inte undgått mig att folk ska och vill starta upp en klubb under det riktiga namnet igen (Skromberga) och detta är naturligtvis bara tomma hot. Av erfarenhet så vet jag vem som blir utpekad för alla kritiska kommentarer mot "Kim Il Sung-tänket" och därför har jag medvetet legat lågt för att inte reta upp martyrerna. Därför kan jag helt ärligt säga att jag inte är inblandad i detta påhitt och att jag tycker det är både meningslöst och fånigt.

Men: Det har börjats knorras över att det plockas in spelare efter spelare utifrån och "Skrombergaspelarna" får stå tillbaka och utanför laget. Tyvärr är detta baksidan av att alla spelare blir "fria" mellan november och december och går mellan klubbarna utan någon som helst kontroll. Många tränare (nu menar jag faktiskt inte Jonte för ifjol togs inga gamla Kågerödsspelare och det ska både spelarna och Jonte ha en eloge för) kuskar (horar) runt i klubbarna och tar med sig en "stomme" och detta gör att de befintliga spelarna inte har samma chans som de nya som spelar på gamla meriter. Kolla hur det gick när Göran och Stefan var i klubben: Hur många av dessa spelare var kvar mer än säsongen ut? Ingen!

Jag tycker ändå att det är positivt att spelare kommer till Skromberga för det har inte alltid varit så. Dels ligger klubben dåligt till geografiskt och vi (här skriver jag faktiskt VI) har haft en tråkig, men sann, stämpel på oss (här med...) som klubb. Dock hoppas jag att man trots det korkade namnbytet fortfarande INTE betalar spelare under bordet för det är i alla fall en av de saker som gjort klubben unik!

Kommentarer
Postat av: Fredrik Wramby

Hej

Som inflyttad ekebyare så ÄR jag inte färjad. När jag dömmer går jag ut på planen neutral.Om man ska vara så så skulle man ju inte kunna dömma många matcher med tanke på att man känner många som spelar i olika lag. Jag e Rydebäckare och kommer alltid att vara eller fortuna FF som det heter nu. Och nu var det inga av mina domslut som avgjorde matchen Ekeby var det bättre laget. Nu kommer jag aldrig att dömma Ekeby igen för att det finns folk som du som tror vissa saker utan att ta reda på fakta.



Mvh Fredrik Wramby Neutral dommare som tar sitt uppdrag på allvar.

2009-04-12 @ 11:12:13
Postat av: Jeppsson!!!

Bra! Gillar när man tar sitt ansvar och agerar direkt. Dock det ju knappast ditt fel för det borde vara personen som tillsätter domarna som borde varit vaksam.



Sen: "Nu kommer jag aldrig att dömma Ekeby igen för att det finns folk som du som tror vissa saker utan att ta reda på fakta."

Fakta? Eh? Faktan är: Döm (med ett m) aldrig TÄVLINGSMATCHER för A-laget från orten du kommer från! Personligen tycker jag att det säger det sig själv och att det handlar om ansvar, förnuft och ärlighet!



Och: Jag har själv ifrågasatt hela domarsystemet där man skickar domare från typ Billesholm till Bjärehalvön och tvärtom. ALLT handlar om pengar, milersättningen, som är sinnessjukt mycket för småklubbarna. Undrar när någon från skatteverket börjar rota i detta?



Till sist: Nu vet jag att du (Fredrik) inte avgjorde matchen för Skromberga var det mycket bättre laget.



Jeppsson!!!

2009-04-12 @ 12:23:32
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Anonym

läg ner

2009-04-12 @ 12:42:07
Postat av: Fredrik Wramby

DIREKT och KORREKT e vad jag e vare sig det är en P15 match eller linjen i 5 eller HD i 7 oavsett lag och ort. när jag e dommare e jag neutral som jag skrev innan och med fakta så menade jag att du inte vet vem jag är och hur jag är . och personliga påhopp hatar jag

mvh Fredrik

2009-04-12 @ 13:06:13
Postat av: Bjuvsing

Håller med Björn. Man skitar ej ner sig och dömmer hembyns lag. Och de är sjukt dyrt med domare oxå 2000 pickadoller är mycket pengar och de är många lotter man ska sälja. Gärna domare från trakten men ej från byn.



Bjuvsing

2009-04-12 @ 13:08:52
Postat av: Jeppsson!!!

Oups? F-n vad jag kan skapa debatt!



Fredrik: Jag har väl inte hoppat på dig PERSONLIGEN? Det jag har skrivit är ju REN fakta att matchen dömdes av en domare (du då) från Ekeby. Jag har ALDRIG skrivit att du INTE var neutral eller att du sög. Läs om - Läs rätt!



Bjuvsing: Japp! Dyrt är det, men hellre två tior mer och få en domare från typ Svalöv eller Mörarp än en från byn. Jag vet inte hur mycket det kostar, men det kändes rätt underligt för kassörerna förr att betala ut tre st körersättningar när alla kom i samma bil.

2009-04-12 @ 14:04:31
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Anonym

jeppson du e en soppa

2009-04-12 @ 18:34:09
Postat av: Jeppsson!!!

?: Japp! En urvattnad sådan med överkokt pasta och utan smak. Ett tag funderade jag på om det var "ärtsoppa" jag var mest lik, men med tanke på att man oftast får pannkakor till denna så måste jag vara något äckligare. Jag böjer mig för dig!



Kramar och en stor påskpuss mitt på munnen!



Jeppsson!!!

2009-04-12 @ 19:30:54
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Ekeby

Tack för underhållningen Björn. Fick mig ett gott skratt när jag läste ditt svar. Sopa, Soppa - det är inte lätt att får alla bokstäver på rätt ställe men det kan bli rätt kul.

2009-04-13 @ 13:10:21
Postat av: Ja du!!

Jepzon!! Du e och har alltid varit en stor nolla o det är ju sanning för ska vi räkna hur många vänner du har kvar o hur många du har haft. Lätt räknat!! Så fortsätt du o blogga för det e de enda du har kvar.Och va fan vet du om förnuft som har gått bakom folks ryggar de senaste åren både privat o i klubb livet. SANNINGEN E ILLA HÖRD!!!!!!!!!!!!!

2009-04-14 @ 23:42:03
Postat av: Jeppsson!!!

Eh? Nej... Jag ska sova istället! Kram!



Jeppsson!!!

2009-04-14 @ 23:46:25
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är bara för att jeppson är dum i huvudet o ska klaga på ett lag som vinner serien. han är anundsjuk på att där är folk som vill satsa, när äntligen den fete idoten är borta o då menar jag dig jeppson..... skriv inte om laget om du inte tittar på matcherna eller bryr dig.... du är inte så viktig som du tror......

2009-04-23 @ 21:56:05
Postat av: Jeppsson!!!

Kanske lära sig stava?

2009-04-23 @ 23:43:12
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0