Jag mördade igår...

Jag är väldigt vek när det gäller djur och detta som jag gjorde igår var ingen lätt sak att göra. Under en skogspromenad så hittade Wilma något i ett dike och jag sjasade bort henne när jag såg att det var en död fågel. Dock: Den levde, men var illa skadad. Antagligen var det en duvhök som börjad kalasa på dennes bröst och blivit skrämd av vår närvaro. Den lilla fågeln låg med en öppnad bröstkorg och blinkade lite lamt. Alltså: Jag har svårt för sådant, men samvetet i kroppen gjorde så att jag av barmhartighet slog ihjäl den med en stor pinne. Det var så att hjärtat grät på mig.



Fy fan vad naturen är grym egentligen. (ja, jag vet: Jag är klen)


Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

Förstår att det var svårt, men det var bra gjort ändå!hemskt att se djur lida!

2008-09-12 @ 00:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0