Hur kan jag vara ogift? Allvar!

Frågan är befogad när det visar sig att jag hade kunnat charma vem som helst - i köket! Ta som i lördags: Jag fick ett ryck vid 20-tiden och slängde ihop en smörgåstårta modell skaldjur på grovt bröd. Under de stunder som jag trollar med majonäs, ägg, tryffelpastej, bostongurka, stenbitsrom och en massa annat då känner jag mig som, ja: Gud. Nedan kommer hela härligheten i bilder:


Först: Rikligt saltat vatten för äggkokning...

...eftersom saltet gör att äggen inte spricker utan håller sig hela och fina...

...sen kör man igång fyllning 1: Tryffelpastej, bostongurka och crème fraîche. Se nedan...

....och sen kommer fyllning två: Crème fraîche, majonäs, ägg, röd lök och salt

...börjar sen "klena" på fyllning nummer uno...

...fortsätter men "tvåan" och toppar den med färsk dill...

...våning tre består av saltrulle med pepparrotsvisp på en bädd av räkost...


...fortsätter med ett "lav" med bröd, sallad och ägg...

...och sen kör vi "racet" med räkor, kräftstjärtar, ansjovis, kaviar, stenbitsrom och majonäs...

...till sist är det kupa på så den får "träcka" till nästa dag...


Sen var jag väldigt hungrig och fick käka lite rester...



...innan jag tog tag i röjningen...



Nå? Är jag ett "giftasämne" eller?

Kommentarer
Postat av: Marie Nilsson

mmmums vad det ser smaskigt ut:)

2008-09-30 @ 06:53:43
Postat av: Lotta i Bjuv

Det ser väldigt gott ut, när kan vi komma?

2008-09-30 @ 16:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0