Galna galtar, konstiga kossor och bråkiga bockar

Nu kommer jag att verka som värsta naturdåren som ägnar all ledig tid (när jag inte är sjuk eller har ont förstås) ute i skog och mark, men det bjuder jag på. I och med att jag har Wilma så blir det så att man ger sig ut i skogen för det är både enklare och skönare att gå där än mitt inne i Ekeby. Jag vet: Vissa tar sig inte tiden och tycker att det är för jobbigt att asa med sin hund, men det är bara pisshuvud som inte borde ha djur som resonerar så. Skit samma! Jag får i alla fall se en hel del djur och det känns som jag är på safari i den svenska skogen. Nedan följer lite djur som jag lyckats fotografera under mina/våra rundor....


Bildtext: Denna kossa döpte jag till Isabelle...(min syster heter Isabelle...*hrm*)

Ok...Detta var kanske inte något vilt djur, men den stod stilla och var lätt att fota. Att den befann sig bakom elförsedd taggtråd var skönt tyckte både jag och "koskräcks-Wilma"...

Nästa bild då...:


Bildtext: Whops! En vildsvinsfamilj framför oss eller vad är det som grymtar?


Bildtext: Stora bocken Bruse med familj


Bildtext: Här var det visst en ödla som kom i vår väg...


Bildtext: Ibland lyckas man fånga en Kalle "Gott" när man är på väg till skogen. Det är inte det sämsta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0