Lyxsemester...

Jag är riktigt orolig om min mor blir mormor eller farmor i framtiden. Fast orolig i en bra form. Det är så här att vår mor (min och syrrans) hitills fått nöja sig med Wilma och Isas katter, men när hon passar dessa så blir de så otroligt bortskämda. Visst: Jag är svag för Wilma och skämmer bort henne mycket men det är inget mot vad morsan gör. Likaså med syrrans katter...

Syrran och hennes kille var i Sydamerika på semester och då fick mamma vara kattvakt. Isa, min syster, gav henne instruktioner om vilken mat som gällde och när hon ska tömma kattlådan, men detta brydde sig morsan inte om... Istället så byter hon sand varje gång någon av katterna varit i lådan och sen det där med maten. Detta jag ska skriva nu är 100 % sant och kanske till att ta i...Men: Katterna väckte morsan om morgnarna för att få mat (de får mat morgon och kväll av syrran) och hon gick ju givetvis upp för att mata dem. En morgon dög inte maten och då blev morsan förtvivlad och ringde ner till matöppet klockan 08:00 på morgon och bad att få komma ner och köpa kattmat. Hon serverade katterna mellan tre till sex sorters "frukost" och fick mat tre till fyra gånger fram till lunch. Hon har låtit kisarna provat ALLA sorters kattmat, kattgodis, sill, ost och allt annat. Det har kostat...haha

När de har slåss så har morsan gått emellan och skällt på hankatten och skyddat den lilla honan. Med andra ord så har det varit värsta lyxtillvaron för kisarna och jag undrar om inte de önskar att Isa och Jamie åker lite mer ofta på semester framöver...


Mamma och Leopold


Isabelle och Leia


Jamie och Leopold


Isa och hennes tvillingsjäl i kattskepnad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0