Kill your idols...

Så ja. Då har man tagit död på den enda klubben jag representerat på en fotbollsplan (om man bortser från en företagsturnering med Isover i Danmark) och ersatt den med ett mer komersiellt riktigt namn: Ekeby GIF. Jag är helt inne på min kusins linje när han säger att det är ett mycket tråkigare och sämre namn än Skromberga GIF. Det började att man ändrade färgen på matchstället till svart (hur fan tänker man???) ifrån det klassiska gula och sen det här med namnet: Usch!

En rolig sak med att tycka till om klubben man inte längre är med i är att folk REAGERAR på allt jag skriver. Skriver jag en sak, ja då tycker man en annan. Det är lite sött tycker jag. Sen sticker det nog i ögonen att jag vågar stå för mina funderingar och tramsigheter med mitt namn. I alla fall är det lite fult att, som jag gör, tycka till utan att vara medlem. Huga! Ja tänk på alla de som sitter på läktarna runt om i världen och kollar på sitt favoritlag eller framför tv'n: Tror att alla är medlemmar i "sina" klubbar/lag. Eller inte...

Jag skrev följande på/i Skrombergas gästbok precis:

Först: Trist att man officiellt har bytt namn och "dödat" Skromberga GIF. Nu får ni sjunga "det är ekebygossarna som kommer här..." och det är väl, tja...

Och: Nej Uffe! Det är ingen hemlighet att när man sitter på två stolar så är det svårt att hålla i sär det och detta. Annars får man ju ha personlighetsklyvning som "Buffalo" i MFF...

Nej Nyförvärv: Jag förespråkar (eller förespråkade) att spela zonspel, men om man ska använda Pate på bästa sätt så måste man använda honom som ren markeringsspelare. Bakåtsträvare? Japp! Du vill inte veta... Det där med att trolla med prostatan är något de flesta strävat efter...

Sen: Nej! Det är inte jag som klipper in mina egna inlägg från min egen blogg.

Javisst: Jag kommer fortfarande att hålla på Skromber...eh...skit samma! För mig är det Skromberga och inte något tramsigt "hittepåsmäck".

Till sist: Lycka till, absolut, och var rädda om Pate, Uffe, JP och alla de andra som ser till att det finns en fotbollsklubb i byn. Kom ihåg att bara för att man inte tycker som andra och inte uppskattar namnbyte och det nya klubbmärket (?) så innebär det inte att man hatar klubben eller de som kommit med idéerna.

Allra sist: Med Micke A som "fotbollsansvarig" så ser det ljust ut - på allvar! Det är det bästa nyförvärvet av alla!

Kram!

Jeppsson!!!

Det ska bli roligt att se hur och vad man svarar. Vem som svarar vet man ju aldrig...

Till sist så kan jag ju erkänna att jag har ett par rätt bra källor (vissa kallar dem för läckor) som förser mig med rykten och konkreta beslut inifrån klubben och eftersom Pate har frågat mig hur jag får reda på allt så kan jag (motvilligt) säga så pass mycket att det inte är han. (detta gjorde jag för att han är min kompis) Har ett par smaskigheter till nyheter som klubben klubben nog vill vara först att gå ut med- Men håll ögonen öppna för det kan ju komma här, OM Ekeby Islanders (eller vad man nu ville kallas)...

Nu är det dagz för ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz


Kommentarer
Postat av: opponickalingondricka

skromberga kommer alltid att vara ett raggarlag

2009-01-02 @ 18:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0