EXTRA EXTRA!!! Tog skruv och korken ur buteljen...Ojojoj

Jag råkade visst trampa på en öm tå när jag tog upp slakten av gamla Skromberga GIF på bloggen igår. Nu har man svarat, och det med besked kan ni då tro. Ingen mindre än Patrik Engblom, ordförande för Ekeby Rovers, har i ett låååååångt blogginlägg verkligen gått på djupet av min ytliga text och ger sannerligen svar på tal. Det är verkligen kul att hela inlägget ( http://blogg.skrombergagif.se/#post13  ) är ett öppet brev till mig, mina funderingar och mina tankar. Jag bugar och bockar för svaret och uppmärksamheten man (du) visar mig. Tack.


Min vän Conny Persson och jag håller på att tolka inlägget i stort och smått och utan att dra förhastade slutsatser så verkar det vara många som är emot namnbytet.

- Svårt att läsa mellan raderna i Pates inlägg, men han menar väl, tro jag, säger Conny och går igenom dagens mejlskörd.


Just nu sitter jag och min gamle käpphäst, Conny Persson, och diskuterar "skandalen i hallen" då tumult utbröt och handgemäng uppstod vid en Skrombergaträning. Enligt uppgifter ska en A-lagsspelare ha använt våld mot en juniorlagsspelare och hela händelsen skakar omgivningen.

- Otroligt att sådant få ske och pågå, säger Conny med en djup suck och med uppgivenhet i rösten.


Återkommer med ett utförligare inlägg vid något tillfälle...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0