Blodspår, fulla jägare och jag mitt i drevet...

Det höll på att gå riktigt illa för mig och Wilma när vi var i skogen. Jag var riktigt rädd och detta pga att vi befann oss högst ofrivilligt mitt i en drevjakt. Otäckt som fan. Det sköts till höger och vänster samtidigt som det for rådjur, hundar och fulla drevkarlar runt oss. Värst var att idioterna inte hade skyltat mer än på en sida av skogen så troligen kom vi när de åt ärtsoppa och drack Gammel Dansk och då var det ju ganska lugnt.


Bildtext: Denna stod i "fel" ände av skogen och var illa placerad...

Denna jakt består av grevar, baroner och höga chefer som inte bara är överbetalda utan också helt vilda med vapen i händerna. Jag kan lova er att när de väl var igång så sköt de på allt som rörde sig och troligen var kossorna i hagen i farozonen. När jag såg detta blodspår var jag säker på att de skjutit en häst...


Bildtext: Har de fällt en häst eller?

I denna cirkus så drogs Wilma med (allvar) och när jag skulle ta detta kortet som följer så fick hon syn på ett rådjur bakom mig och, ja... Det blev visst jakt, om man säger så. Wilma jagade rådjuret över hela kalhygget och vad jag kunde se så fick det fly över 110:an... Wilma kom som vanligt på inkallningen...


Bildtext: Kolla in blicken på Wilma. Hon har precis fått syn på ett rådjur och det jagade hon (nästan) livet ur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0