Vill ni bli uppskattade i köket? Prova detta!

Igår skulle jag egentligen vräkt i mig en hamburgare, men det blev ändrade planer. Jag gjorde köttbullar och mos istället. Men: Det blev även två andra rätter när jag ställde mig vid spisen: Pasta med kokt (!) bacon (till Wilma) och baconinlindad nypotatis med purjolök, pepparrot, grädde, gräddfil, dill, gräslök och ost. Om ni bjuder på det sista kommer ni att knäcka i köket...

Linda in potatisen med bacon och lägg dem i en form. (nu var mina potatisar redan kokta så det kanske ni ska tänka på) Häll sedan grädde och gräddfil över tillsammans med purjolök, pepparrot, dill, gräslök, ost och lite skuren bacon. Krydda med svartpeppar eller vad ni vill. Sen in i ugnen och ta ut det när ni ser att baconen är klar. Voila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0