Utan sup men med gräslök

Käkade dillkokta nypotatis med sill, prinskorv, falukorv, gräddfil, hårdkokta ägg, gräslök och allt som hör till en midsommarmiddag. Gott! Har lärt mig att äta sill på äldre dagar och tycker att det är helt ok. Men: Jag dricker ju aldrig eller nästan aldrig sprit mer. Hur har det kunnat bli såhär? Jag som gillade att dricka sprit och tyckte att det var gott också. När mina kompisar gjorde grimaser över hur jävla illa deras hemkokta smakade hade jag alltid riktig sprit som smakade bra. Fick mycket skit för att jag blandade groggarna med is, frysta hallon, färsk lime, citron och "shakade" min dricka. Kändes som jag inte höll måttet eftersom jag inte drack kalla "kaffegögar" eller uppskattade pungljum och avslagen Cuba Cola med hembränt som hade en hinna av finkel. Visst: Jag har druckit colagroggar med "hb". Men... Ska jag verkligen utsätta min kropp för alkohol så ska det vara grejor som smakar bra.

Nu skulle detta inlägg handlat om hur man kan vara så dum att man låter sig luras till att köpa nypotatis som är djupfrysta, men jag svävade ut lite...

Kommentarer
Postat av: Lena

Hade hellre tagit en sup utan gräslök....och sill *pi katten*

2008-03-27 @ 22:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0