Kan jag tjäna pengar genom att blogga?

Läser på http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2062963.ab hur tjejer tjänar pengar genom att blogga om mode. Hmm? Hur ska jag kunna dra in lite gryn genom att blogga för att dryga ut hushållskassan? Jag tar tacksamt emot alla förslag. Ska jag nischa mig mer? Då lär jag bli tvångsintagen på psyket! Marknadsföra mig aggressivt då? Jag kan ju sätta upp en lapp på Matöppet här i byn. Ta reda på min målgrupp? Hej mamma, pappa och syrran! Skapa ett varumärke och vara stolt över det? BJ (not blow job)! Kontakta företag? Hej Ekebyboden! Har ni någon gammal träbock som liknar mig som jag kan lotta ut på bloggen eller sälja på tradera?

Jag tjänade ganska hyfsat med extrapengar när jag frilansade som journalist, men då var det mer än jag som kostade här hemma. Kvarskatten bränner fortfarande som tacobajs... Och: Det var ett tvång att leverera texter i tid och otid...

Men vad tror ni? Finns det några företag som vill göra av med lite överskott på mig och min blogg? Jag gör det mesta. Men: Jag sväljer inte...


Kommentarer
Postat av: Lena

Du kan alltid anmäla dig till "Årets Julbock" i Gävle, jag har hört att dem behöver en bock som ingen tänder på...haha LOL

2008-03-16 @ 13:29:39
Postat av: Lena

Gud vad elakt sagt...hoppas du vet att jag bara skojar...;o)
Jag behöver en bock i trädgården, villig?

2008-03-16 @ 13:30:50
Postat av: bladet

är du en känd journalist eller???????

2008-03-16 @ 21:41:07
Postat av: Jeppsson!!!

Lena: Bock som bock...Hehe

bladet: Nej!!!!!!!!!!!!!!! Mer ökänd...haha...Men det är ju klart: Alla känner apan...

2008-03-16 @ 21:46:12
URL: http://jepzon17.blogg.se
Postat av: Jack H

Som bloggare tjänar jag mycket mer än när jag var frilansjournalist, och jag bestämmer över mina egna deadlines och idéer. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0