Kan man slå bensin på grillen?

Just nu livebloggar, eller vad man kallar det, jag och grillar samtidigt. Det är strikt förbjudet att tända eld i HELA Skåne, sägs det, men jag trotsar förbudet och grillar som det var den sista dagen på jorden. Hade lite funderingar om hur jag skulle kunna effektivisera grillproceduren som jag ventilerade nere i affären när jag var köpte "schjöjdet" (som köttätaren säger), men jag fick dåligt gehör.
Jag: - Kan man inte slå bensin på istället för tändvätska? Det kan ju inte spela någon roll, eller? Man ska ju bara få fart på elden och då kan man ju lika gärna köra fullt ut. Eller? Vad tror du?
Affärsbiträdet: - Nja, njo, njä eller nej jag vet inte?
Jag: - Tror du att det blir bättre fart med kemisk bensin och om man toppar det med en aning aceton?
Affärsbiträdet: - Nu är ju inte chefen här i kväll så jag vet inte vem jag skulle kunna fråga? Vänta lite så ska jag kalla på någon i högtalaren...
Jag: - Nej det behövs inte. Jag provar med lampolja och Comfort sköljmedel med äpplearom. tror det kommer att piffa till noshörningsbiffen.
Affärsbiträdet: - Va? Har du noshörningskött? Ska du grilla det?
Jag: - Inte nog med det. Jag fick en bra bit framme vid hornet och det blir som en stor T-bonestek. Smakar som Panda, ja ungefär...
Affärsbiträdet: - Panda?
Jag: - Ja i Kina åt vi inget annat! Bara det bästa är gott nog!

Sen gick jag nöjd ut i bilen...

Kommentarer
Postat av: Rusta

Har du slutat???

2008-06-14 @ 11:08:04
Postat av: Bananbloggen

Hahaha vilket jävla ess alltså... Kul som faan :P

2008-06-30 @ 07:34:25
URL: http://igobananas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0