Wilma sänker skepp i Öresund...

Dagen har varit vansinnigt varm och jag och Wilma har lidit kopiöst mycket eftersom båda två är pälsbeprydda... Tog därför med mig den lilla apan ut till stranden för lite svalka och det var uppskattat må ni tro. Trots hon är duktig på att simma så gnyr hon så fort hon inte bottnar och det låter ganska ynkligt när en "vattenhund" gör så. Men jag fattar egentligen inte varför hon gör det? Hela tiden är hon halvvägs till Danmark och jagar de stora tankfartygen så det kan inte vara rädsla. Ett tag var jag av med henne och jag misstänker att hon bet av en propeller på ett kryssningsfartyg för det gick i cirklar och mistluren ljöd tillsammans med "Mayday-Mayday" och "Torpedo Torpedo". I alla fall: Det var skönt att gå ut till knappt pungdjupt i Öresund och Wilma uppskattade det också. Hon lekte med en jättestor hanhund och kom på att hon är en språkbegåvning - också! Ägarna till hanhunden var danskar och Wilma hade inga problem att lyda deras kommando. Jag blir bara stoltare och stoltare över henne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0