Smuggelsprit på Statoil?

Istället för att triumfera efter ett lyckat skämt så fick jag stå som en idiot - igen - när jag fick beskedet: MEDGES EJ, på displayen. Jag var alltså på Statoil och hade tankat och betalt när jag kom på att jag skulle handla mer. Jag vänder smidigt i dörren, tränger mig (nästan) före en dryg fjant som stod på bögavstånd bakom mig och säger till min morbrors fru, vi kan kalla henne för Priscilla, vad jag vill ha. Under tiden hon plockade fram varorna känner jag hur killen bakom mig nästan börja äta på mitt hår och slänger ur mig:
- Fuskas det fortfarande med Statoilkorten här uppe eller säljer ni bara smuggelsprit under disk numera, säger jag samtidigt som den bakomvarande personen håller på att svimma mot min rygg.
Pricilla blir helt uppriven och börjar försvara sig att hon inte kände till något och det var en ganska kul situation. Det blev dock ett abrupt slut och jag fick gå ut med svansen mellan benen när det visade sig att jag glömt överföra pengar till mitt "vardagskonto"...

Känns surt att ha segern i sin hand och slarva bort den på detta korkade vis. Blir lite som i gamla Helt Apropå: Haha - Han har inga pengar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0