Vissa dagar är man ynklig...

Ibland känns det som jag är världens sämsta människa, ja på alla sätt. Man tycker så synd om sig själv att det inte är klokt. Det ena är värre än det andra och det spelar ingen roll hur man tänker så var allt bättre innan, trots att man innerst inne vet att det inte är sant. Dock så ska jag försöka ta tjuren vid svansen (det är så det heter va?) och börja jobba med positiva bilder och lära mig av tosingen som grillar inomhus i "Plötsligt i Vinslöv". Troligen är han lite mentalt handikappad, men det där han säger när han bygger upp sin golfbana på köksgolvet stämmer: Jag kommer att klara det och den kommer att gå i - ja bollen alltså.

Ska jag var ärlig så har jag ju vissa färdigheter och talanger: Pingis. Kan bara komma ihåg en förlust och det var mot "köttätaren" i hans systers uterum. Laga mat. Här ligger ni i lä pojkar och flickor. Det jag gör blir inte bara bra utan gott också. Ja det kanske hänger ihop? Skriva. Det är väl det jag egentligen är bäst på om jag ska vara ärlig. Tror jag hade min topp när jag skrev på SvenskaFans och för BoISare. Fan vad alla kunde hata mig. Inte för att texterna var dåliga utan för de var tvärsanna och väldigt provocerande. Det fanns ett par bröder som skrev på ÖSK-sidan (Örebro = Gnällbältet) så låg och grät sig själv till sömns varje natt. Om jag inte missminner mig så har jag kvar deras mejl där de bölar ut ordentligt. Huvudsaken för mig var att ha roligt och skriva det jag själv ville och när jag kunde skapa debatt med mina "fredagskrönikor" på de flesta forumen så var jag tillfredställd.

Bara detta att skriva lite gjorde att jag känner mig lite bättre, eller rent ut av mycket bättre. Snart ska jag börja på såsen till mina köttbullar och det kommer att bli kalasbra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du e kass

2008-12-27 @ 20:26:28
Postat av: läsare

Jag kan fortfarande sakna dina krönikor på Svenska Fans !



2008-12-27 @ 20:46:47
Postat av: Jeppsson!!!

Kass? Nja... Lite då...



Kul att någon saknar dem! Allvar!

2008-12-27 @ 22:12:46
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0