Vad är fel?

Fattar inte var min tid tar vägen. Efter ytterligare en tung dag (ja jag vet att jag gnäller som fan) med en natt utan sömn, men med huvudvärk, som kommer jag hem och möts av Wilma. Hon är så glad att hon nästan slår knut på sig själv och just den stunden när jag kommer innanför min dörr är den bästa stunden på hela dagen. Trots man är trött, seg, degig, stel och gnällig så får man en energiinjektion av denna apa. Sen händer det: Var tar min tid vägen? Jag ställer in tunnan, sätter fyr i pannan, silikonar ett par glipor på pannan, går på "da house" och tar HELA rundan med Wilma. Nu är klockan snart 18:00 och jag har inte handlat middag än, inte duschat, inte röjt upp (här ser ut som fan), har inte tömt torktumlaren, inte slängt in ny tvätt i tvättmaskinen, inte tömt diskmaskinen och jag känner mig bara helt tom...

Ska det vara så här? Jag har suttit ner den tid som det tagit att skriva detta inlägg sedan jag kom hem och nu ska jag göra allt det andra. Puh! Lägg till att jag ska hinna bränna ett par skivor eller filmer och hålla kontakten med en av de få jag har kontakten med. Allvarligt talat: Är detta så det ska vara? Hur ska man kunna ha en vettig fritidssysselsättning när man inte har tid till det viktiga?

Men men...Nu ska jag sticka till affären och köpa lite mat i alla fall...Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

Hur skulle du vilja ha de annars då??

2008-12-16 @ 07:39:45
URL: http://goodliving.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0