Nervöst inför den stora dejten imorgon...

Japp! Imorgon vid denna tiden håller det på att smälla som värst och det är inte utan att man känner rädslan i knäna, pirret i magen och suget efter, ja efter något gott. Som katten kring het gröt har man, eller vi, smygit (smöged), men nu ska korten på bordet och sen kanske paltorna på golvet. Det är sånt man inte vet eller vill veta.

Jag har lagt upp det så här: Först är det grovstädning och sen finstädning som gäller under morgondagen. I skymundan kommer ugnen att förborga (ju det ska ju skrivas så) det som ska inmundigas på lite sparsam värme (hett lär det bli senare) och jag kommer att hålla ett vaksamt sneöga på godsakerna så allt inte bara faller i bitar. Efter min uppröjelse kommer jag troligen att ta ner allt som har med julen att göra, ty ett nytt hjul ska i rullning och då vill man inte ha några beska tomtar som stör.

För att inte avslöja för mycket om vad som står på menyn så kan jag ju fresta er med att det blir en långstekning av kött med lite nonchalant hackad lök, klyftade äpplen, kryddor och eventuellt några katrinplommon för den söta smakens skull. Till detta hade jag tänkt mig en mjölig potatis (King Edward - givetvis) som kokar sönder och en sås på skyn efter långstekningen. Troligtvis blir det någon form av kokta grönsaker eller rotfrukter till detta och är min dejt på den fagra sidan kan det ju bli så att jag låter mitt vinförråd sina en aning. Ty här finnes resurser då det gäller vin...

Sen hade jag ju tänkt att vi ska vänta tills andra akten (om ni förstår vad jag menar...) med desserten och det ryktas om varma hallon och glass. Enkelt, klassiskt och gott. Detta har ju varit på tapeten en lång tid bakåt och därför kan det ju ses som en invit att just bjuda på detta.

Sen får vi ju se hur allt faller på plats, men jag tror bestämt att övernattning ej kommer på fråga. Nu ska jag se till dagens måltid som kommer att bli pyttipanna, köttbullar, stekt falukorv,stekt ägg och rödbetor.

På återseende...

Kommentarer
Postat av: Kyllan

jasså jag blev omseglad på målrakan. men jag ska ändå önska dig lycka till ikväll..............

2008-12-30 @ 12:39:17
Postat av: Jeppsson!!!

Nu blåser det andra vindar...

2008-12-30 @ 12:59:05
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0