Kort om en helg som gått

Det skulle bli en helg där jag hann med väldigt mycket, men - nej - det blev inte så mycket gjort. Igår var jag och syrran i Danmark och det var väl det roligaste och enda som hänt. I och med att syrran lurade mig att alla färjorna på Scandlines går på skenor och inte på vatten så vågade jag ta mig över Öresund. I annat fall hade vi fått köra via Finland (var roligare att säga innan bron kom till) och det hade ju blivit en jäkla tur då.


Bildtext: I Helsingborgs hamninlopp ser vi en av dessa flytade likkistor som vår mor kallar dessa fula båtar...

Vi spenderade inte så mycket tid i Danmark för både jag och min syster tycker att det är ett äckligt och skitigt land och dessa jävla puckon (de flesta) röker ju överallt och ingenstans. Det är inte konstigt att man är lycklig över att isen höll när han tågade över sundet och Stora Bält...


Bildtext: Mitt ute på Öresund med Ven skymtande i bakgrunden...

Nedan ser ni det enda och bästa som Danmark har bidragit med i denna värld:


Bildtext: Röd korv med stark senap, söt ketchup och rostad lök.

I och med att vi kommer från en riktig kultiverad släkt så kastade vi ett öga snabbt mot Hamlets Kronborg (se bild nedan) innan vi skyndade oss på båten mot svensk mark igen.


Bildtext: Om ni kollar noga så ser ni tågspår i gatan och lite längre fram blev Hagge geigert av med sina tår när han blev överkörd av ett typiskt danskt dielseltåg. Ok: Kronborg ser ni också...

Annars så blev det inte mycket gjort utan det blev en hel del migrän. Jag låg i sängen och i soffan från 23:00 igår till 17:00 idag och då blev det mycket sådant här:'


Bildtext: Panodil, Voltaren, Lanzo och Inderal i en härlig mix...eller inte...

Nu ska jag ladda upp några klipp på YouTube och kan ni inte bärga er så kan ni söka på jepzon17 så hittar ni mina klipp.

Ha det gott era små apor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0