Skriva tal till en gammal väns bröllop...

Jag blev uppringd innan idag av min kusin som ska vara bestman på ett bröllop. Han ville att jag skulle skriva ihop ett tal åt honom och det accepterade jag. Jag känner personen som ska gifta sig VÄLDIGT bra och därför ska det inte vara några problem. Har bott granne med honom, spelat fotboll tillsammans, festat hårt ihop och vi umgicks mycket förr. Sen gled vår vänskap i sär. Han gillade att fortsätta festa efter att uteställena stängde och åka till Danmark med "BosseLillis". Men men...

Jag kan ju offra ett par rader på den blivande bruden trots hon var en kallhjärtad slampa tidigare. Jag frågade henne om Morris (vår tidigare hund) sjukdom på en fest en gång (hon jobbade på djursjukhuset då) och hon sa så här:
- Hade jag fått bestämma hade de (pudlarna) fått en spruta direkt för de är så jävla bjäbbiga.
Jag uppskattade inte det svaret och frågade om hon hade samma synsätt på skrikiga ungar som skulle ha vård på sjukhus. Tror jag blandade in om ungarna var svenskar och invandrare också för att få in raserna också. Hon gillade inte att bli satt på pottan...Sådana som hon ska inte jobba med levande ting! Hoppas hon har växt upp och behandlar deras unge väl i alla fall...

Dock: För min kusins skull ska jag skriva ihop något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0