Grannfejden: Snart på Södergatan...

Jag har inget otalt med mina grannar - än, men det är nog en och annan som börjar irritera sig på mitt eldande. Eftersom jag värmer upp huset genom att elda i min olja/vedpanna (mest ved) så ryker det sinnessjukt mycket precis när jag satt fyr. Detta kan innebära en hel del irritation, både i ögonen och i folks allmänna psyke, så jag får väl passa mig. Men: Jag har ett par trumf att spela ut. Några har en katt som springer och skiter lite varstans och andra några ungjävlar som lever rövare. Det ska nog ordna sig... Jag får skälla på kattafan och skjuta ungarna om det blir trubbel. Oj... Kanske tvärtom, eller...

image216

image217
(japp...ska foga den när jag kommit över min höjd och arbetsskräck...)

image218

Håll tummarna för att Ashberg håller sig på avstånd...

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Glöm inte stavningen... Robert "Robban" Aschberg

2008-04-21 @ 11:50:09
Postat av: vindensmelodi

Ja, det är inte lätt. men då har man lite och gnälla på om man gnäller på att någon eldar! Men vissa fördriver ju sina dagar med att hitta fel istället för att söka det possitiva.

2008-05-02 @ 21:31:32
URL: http://vindensmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0