Lördagmorgon med halsont

Helgen kommer på sin blixtvisit och då är jag ännu sämre än jag har varit i veckan. Det känns som någon stuckit ner en disktrasa med klorin och syra i min hals och sen tvingat mig svälja en genmanipulerad igelkott med taggar av rostigt järn. Men varför skulle man klaga? Det finns ju de som har det betydligt värre än vad jag har det. T ex pensionärerna som står nere vid "Matöppet" i en 5-minuterskö. Ja det är skandal: Hur fan kan man få vänta så länge, tycker dom. Pensionärer är ett konstigt släkte. De kan köa i en timme utanför affärer innan de öppnar, men när de väl kommer in i affärerna och fått "klabba" till det med kuponger och deras smaskiga kattmat så löper de gatlopp fram till kassorna. Nu ska det poängteras att jag inte hatar pensionärer i sig utan bara vissa sinnessjuka drag de har. Pensionärerna har misshandlats av regeringar (även röda sådana) och behandlats som de satt i koncentrationsläger när de egentligen skulle haft en skön tillvaro de sista åren av sina liv. Jag anser att man ska höja pensionerna och ge alla över 65 år en värdig och dräglig avslutning på deras liv. Då menar jag inte nackskott och arsenik utan ge dem shoppingassistent som sköter alla inköp till dem via nätet!

Ha en trevlig helg förresten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0