Hotshotlistan...

Nu är det dags att börja erkänna de gamla synderna och händelserna ni aldrig trodde var sanna. Jag har tillsammans med några kamrater varit med på en hel del skruvade saker typ: Förberedelse till postrån så hela byn blev paralyserad, fått en frisk (nåja) kille att smörja in sin pitt i naturell youghurt och pudrat "hatten" med krossade panodil, salt och dilldippa, varit med om att det har kastats in pyrotekniska pjäser i en scoutstuga, sett när en särskoleelev blivit våldsamt full och fick läggas in på sjukhus och blev magpumpad. Listan kan göras hur lång som helst, men vi börjar med en "bubblare" - i dubbel bemärkelse...

Tequilahiss med återvinning

Vi var ute med fotbollslaget när säsongen precis tagit slut och efter en "tura" på sundet ramlade vi ner på baren "Bookmaker". Vi står ett tag vid baren och det beställs in champagne och dylikt när en av mina lagkamrater ska bjuda mig och en annan på: TEQUILA! Innan jag fortsätter berätta om denna incident så ska ni få en kort bakgrundshistoria om min relation till just detta appiss som kallas/heter Tequila. Under en semester med fotbollslaget på Mallorca/i Magaluf 1991 fann vi det kul att rada upp shots och dricka dem i s.k. race. Detta fick mig att inse att denna vidriga dryck inte passar sig i min mun eller i mitt svalg. Dock har jag vid upprepande gånger försökt mig på att göra som många tjejer gör, nämnligen svälja, dock Tequila i mitt fall, och detta har slutat i extremt sura uppstötningar. Kvällen jag gick ut gymnasiet skulle jag naturligvis dricka denna Tequila och det tillsammans med en tjej jag varit kåt på hela gymnasiet. Det slutade med att jag spydde på hennes högklackade och öppna skor. Min första stund med henne blev min enda stund tillsammans med henne också. Men: Åter till gången på Bookmaker. Jag protesterade länge och vägrade i stort att dricka Tequilan, trots att den var gratis. Till sist var jag tvungen och detta blev en jäkla höjdare - ändå: Efter saltet, drickan och citrontugget blev det en bumerangreflex och på något mystiskt sätt lyckades jag få Tequilan blandat med salt, citron och ev samt diverse saker från min magsäck (magsaft! Mums!) i shotglaset igen! Här kommer hela poängen: Min polare som bjöd mig på skiten (han såg nog vad som hände) trodde jag bangade, tog glaset med min "spy-tequila" skrek till en bartender: Ge mig salt och citron och det ska vara nu. Sedan: Pang (som Struwe älskade när vi skrek) in i hans mun, ner i hans hals och vidare ner i magen!

Vad har vi lärt oss av detta? Ta aldrig tillbaka en shot/snaps du redan gett bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0