Hjälp det brinner: Brandvarnaren skriker som Carola!

pippippippippippipipipipipipipipipipiipipip, fast ännu värre tjuter det i mitt hus. Brandvarnaren får mig att släppa allt (fjärrkontrollen samt Expressen Fredag) och rusa upp på min fashionabla ovanvåning. Väl där vräker jag upp mitt ettglasfönster (kan det heta englasfönster?) och viftar som en gråsparv under brandvarnaren för att skingra rök och ett pipande i Carola-klass. Men: Brann det? Nej... Svaret ser vi nedan:

image4

Pizza! (här täckt av härlig rök)

Och här nedan i sin fullaste prakt!

image5

Receptet:

Kungsörnens pizzamix.
Kebabkött
1 påse Arlas pizzaost
100 gram skinka
Krossade tomater kryddade med basilika
Färska tomater
Oregano

Kommentarer
Postat av: Läsare

Vad sägs om att använda bakplåtspapper under degen så slipper du en bränd botten, och massa rök:)

2007-10-12 @ 20:23:08
Postat av: Jeppsson!!!

Helt rätt. Tyvärr var mitt bakplåtspapper slut och därför fick det bli rökfyllt hus och... Skit samma! Gott var det i alla fall...

2007-10-12 @ 20:35:13
URL: http://jepzon17.blogg.se
Postat av: Tünde

Måste säga att jag är mäkta imponerad av att du trots paniken ändå lyckades hitta sinnesnärvaro nog att leta rätt på kameran för att föreviga ögonblicket... ;)

2007-10-12 @ 23:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0