Duschchock mitt i natten

Som ni ser så har jag fått en knäpp i skallen och bara skriver och skriver, men det är väldigt glädjande för jag vet nu att jag är fan mig själv igen. Det har tagit tid, men nu jävlar! Därför ska jag berätta om en liten händelse från inatt där jag då höll på att dö i duschen.

Jag bor som bekant i ett gammalt hus och eldar rätt mycket med ved för att värma upp min boyta och för att få varmvatten. Därför händer det att man eldar på "för bra" och då blir det så att pannan kan explodera (allvar! Det är ren livsfara!) så därför får man kyla ner den genom att släppa ut varmvattnet. Det bästa man kan göra då är ju att duscha och det bestämde jag mig för att göra strax innan 01:00 inatt. I mitt lilla hus blir det lätt att det ångar ganska bra och därför brukar jag öppna dörren till badrummet för att jag ska slippa stå och andas in vatten som nån jävla torsk. Sagt och gjort så när jag står och tar mitt favoritschampoo "Frisk & Skön" i håret så känner jag någon som stöter till mig i knävecket. I och med jag alltid får schampoo i ögonen så ser jag ingenting och på en sekund hinner jag tänka tusen tankar om hur någon brutit sig in för att mörda mig. Min första tanke var att det var Al Gore som skulle ta livet av mig pga att jag ensam bidrar som ett mindre land till att värma upp vår planet så isarna smälter. Efter att jag kvävt mitt gälla skrik med en tvättsvamp i munnen, bett till Gud, Allah och alla man kan tänka sig så var jag redo för att möta paradiset eller helvetet. Men jag blev väldigt förvånad när jag fått bort schampoot från ögonen och såg en svart nos och ett "sälansikte" under mitt för korta duschdrapperi dyka fram: Wilma! Hon skrämde livet ur mig, nästan, och fick därför sin bestraffning senare: Den sista kokta kycklingklubban jag skulle spara åt henne fick hon min själ och dag äta. Jag är stenhård mot henne...

image6

Det är sådant som händer på Södergatan 40 mitt i nätterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0