Blogg/groggväder råder i Skåne

Det absolut bästa man kan göra åt det väder som pinar en är A: Sitta inne framför datorn och blogga. B: Sätta sig i ett hörn och bäla i sig en hela whisky och bara njuta av fyllan och vädret. C: Ignorera det faktum att vi går in i en mörk, kall och kall årstid och konstatera att det är "Kronanväder"! Nu jävlar tittar rugglorna fram och fyndhörnan på köttmarknaden svämmar över av skillda, ensamstående, otrogna och väldigt fula kärringar. Sundspärlan är medicinen mot höstångest!

Jag tänkte passa på att kanske bli klar med mitt kök. Renoveringen har fortlöpt i två års tid nu och jag känner att man kanske skulle få tid över att sätta pricken över i:et nu. Men: Är man som jag, en något inkompetent inredningssnickare, så ska man ha duktigt folk omkring sig och bra folk är svårt att få tag i. Jag får hoppas att min far har tid nån helg. Han fixar allt!

Nu ska jag försöka mig på att laga en middag (till mig själv) och det blir en färsrätt. Kanske några biffar av någon form? Vem vet när kockfan är i farten.

Se upp för cyklister och mopedister utan ljus...

Kommentarer
Postat av: Eva

Kan du inte lägga ut lite bilder och recept på det du lagar ikväll? Följer din matlagningskonst med spänning!

2007-10-29 @ 18:11:09
Postat av: Linda

Så Sundspärlan är bara fullt med ruggugglor? haha.. Tack för den..

2007-10-29 @ 21:25:32
Postat av: Jeppsson!!!

Klart du ska få recepten och bilder Eva! Men ikväll orkar jag inte... Ska försöka imorgon!

2007-10-29 @ 21:33:17
URL: http://jepzon17.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0