Att vakna på morgonen är som att dö lite

Kom för sent till jobb - idag igen - och det är mer en regel än ett undantag när det gäller mig. Dock är det på det viset att jag hade migrän inatt/imorse och tog till lite starka tabletter för att kunna gå till jobb. Men jag läste att det inte är mig det är fel på utan att det är vetenskapligt bevisat att vi inte har samma dygnsrytm som vi hade förr i det gamla "bonde-Sverige". Jag köper detta faktum/påstående rakt av och erkänner: Jag är trött på morgnarna, men jag är inte lat för det.


Min chef vet t ex att jag kan vara bekväm av mig och försöker allt han kan att jaga på mig när jag är för dålig med att komma i tid, men han skäller ju inte ut mig. Det är bara för mig att bli bättre på att vakna, men det är som sagt svårt när man hade behövt sova lite till på morgnarna. Men jag håller ingen extra rast och har inget emot att jobba in tid som jag är skyldig företaget på mina raster eller efter arbetstid. Det är ju lite ge och ta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0