Vem är så blåst att ni röstar på fanskapen i Idol?

Jag har alltid hatat "tävlingar" där man ska ringa in till ett "betalnummer" och rösta eller bara tycka till. Vilka är så korkade att de går på det? Ta TV3 t ex: Vilka jäkla svin de är när det är Hockey-VM (det är aldrig på riktigt det som heter Hockey-VM för de bästa är inte med och skulle de vara med så är de bara motiverade av att supa och försöka ligga med minderåriga estpojkar) eller Champions League. "Ring in och rösta på matchens lirare" eller "Vem döljer sig bakom bilder". Jag hade tyckt att det varit sundare med ring-och-vinn (ring och bli blåst ditt jävla pucko borde det hetat) där man hade fått fördjupa sig i frågor som: "Hur många horor har Åke Unger köpt i Östeuropa", "Hur lobotomerad är Jonas Bergqvist" eller "Varför klär sig Lasse Kinch sig som en kvinna när han är i Paris"? Det hade varit tävlingar det!

Sedan har vi TV4: Idol? Det står talanglösa missar som sjunger falskare än mig och sedan ska de bedömas av en jury vars hjärnor är lika stora som en hasselnöt. Gud vilket uselt och pinsamt program! För att sedan inte tala om "Lets dance"! Det är väl än mer sjukt, eller? Bara kolla på "kändisarna" som man ställer ut som en skadeskjuten Bambi på ett blankpolerat parkettgolv. Kändisar ja? *hrm* TV4's egna programledare eller hallåor... Även här sänker sig TV-publiken till botten på en pisstunna när de ringer in för att rösta. Detta är en sorts TV som man borde förbjuda, eller kanske bara använda som tortyr mot pedofiler...

Vissa dagar har jag haft min TV på när det varit typ nån "gameshow" där folk ska gissa på kunskapsfrågor typ: Hur många timmar har ett dygn? Hallå? Kolla de patetiska skithålen som står och förnedrar sig och skinnar pensionärer, handikappade och arbetslösa. Fy fan säger jag bara! Det program som varit bäst är när tjejen fontänspyr rakt ut i direktsändning... Det är klass och humor det!

VÅGA VÄGRA ATT RINGA ELLER SMSa TILL BETALNUMMER!

...snart helg!

Kommentarer
Postat av: Tünde

Men OJ vad du låter arg....!!
TA nu några djupa andetag och tänk tanken: "vad gör det om hundra år" :-)
kram på dig...

2007-11-03 @ 11:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0