Redogörelse för veckan hittills...

Lördag. Yes! Ibland smakar lördagarna riktigt bra och just idag smakar det extra bra. Har haft min mest produktiva arbetsvecka nånsin trots att det har känts som jag inte fått någonting gjort. Visst: Jag har haft ett par översovningar eller försovningar, men det har jag kompetserat genom att sitta kvar när de andra gått hem samt tagit lite kortare lunchraster. Dock märks min produktivitet i kroppen och inte så mycket i plånboken. Men men...

Snart ska jag ta min lugna lilla hund och gå till skogen, men innan vi beger oss ut för att göra Ekeby skog "säker" så ska vi upp på "ägg & sill", lyxmackor och en räkmacka hos morsan. Man behöver ju vara stadd i kistan när man ska ut och operera i fält. Wilma har några kycklingklubbor att vänta innan hon ta sig an de nordiska lejonen och terrorgorillerna som har sina nästen i vår skog.

Egentligen hade jag planerat för en lugn lördag men jag har en hel del ved att ta in och det är inte det roligaste precis. Visst är det tungt, men inte ska jag gnälla när min mor som är hjärtopererad x-antal gånger orkar det. Men i och för sig: Hon är fan en supermänniska...

Ikväll då? Tja. Det blir nog väldigt lugnt på Södergatan känns det som. Inga dejter eller utgångar i sikte - än. Måste jobba upp mitt självförtroende innan jag vågar exponera mig för det motsatta könet. Hade en liten tanke eller idé, men nä, den håller jag på idéstadiet ett tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0