Kan man missa att någon flyttade för ett och ett halvt år sedan?

Igår ringde telefonen och det var en kvinna som sökte "X". Jag blir lite fundersam när man tar kontakt med någon efter 1 & ½ år. Vad vill man då? Jaja... Det är ju inte mina affärer och det är inte alls jobbigt eller så, men det är lite knepigt när det ofta ringer folk från företag och söker "X" här:
"- Hej! Jag ringer från (företagsnamn) och söker "X". Det gäller våra nya produkter...blablablabla..."
- Då har du kommit lite fel. Hon flyttade för ett bra tag sedan och jag har varken hört eller sett henne på över ett år. Prov...
Där blir jag alltid avbruten med:
"- Du vet inte var jag kan få tag i henne?"
Jag skulle precis ge henne/honom tipset att söka på hitta.se eller eniro men folk tycks tro att jag är en privat nummerförmedling. Fast det roliga i sammanhanget är att jag en gång fick MSN och telefonnummer till "försäljerskan" och det var inte jag som bad om det. Dock rann detta rakt ut i sanden och jag gråter väl inte över det precis... Men men...Det "värsta" var hon som säkerligen var helt färsk och läste ur nån manual och fortsatte att fråga om "X" var här och när hon kom hem. När jag klart och tydligt sa att "X" inte fanns här så stammade hon fram:
"- Förlåt mig så jättemycket. Mina tankar är hos dig/er..."
Eh... Nog för här kan vara tomt och så, men än har ingen dött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0