Just nu: DRABBAD AV EN KÄNSLA OM JUL

EXTRA EXTRA!!! JULHATAREN BJÖRN JEPPSSON DRABBAD AV JULKÄNSLA!

Så kunde det sett ut i extra upplagorna ikväll om Expressen och Aftonbladet svängt förbi mitt hus just nu. Pate lägg dig ner på knä och prisa Gud: Jag har köpt och satt upp adventsljusstakar i mina fönster samt en röd ljusslinga i mitt sovrumsfönster (men det är inte för julen den röda belysningen i sovrummet utan att staken är uppe, kulorna är lagon runda och granna och fisken är i blöt) och jag känner mig, ja, lite glad. Hade ett chattsamtal med "T" och hon fick höra min Chandlerliknande ångestmardröm om jul (han hatar ju som bekant Thanksgiving och jag jul) och "T" tyckte det var dags för mig att släppa taget och våga glömma det som varit. Idag tog jag nog det steget. Men det var under hot och utpressning av min syster som jag gick med på att köpa (under protest) ljusstakar samt ha en julgran här hemma OM hon skulle komma och fira jul här hos mig. Vi fick kompromissa och hon står för huggandet av granen (vi har en viss vana i vår familj att högst olagligt åka ut i skogen och hugga oss en gran. Vana och vana? Det hände en gång och vi tappade granen på väg hem...) och ser till att det inte sitter snöugglor eller en vildsvinsgalt när hon asar in den här...

Själva känslan som gjorde mig glad var när jag tittade in i mitt sovrum och såg ljusslingan lysa lite mysigt.

Fan! Det finns kanske hopp om att jag får uppleva en rolig jul också - nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0